Geert Veneklaas

‘Ik heb goed en slecht nieuws’ klonk het aan de andere kant. ‘Het slechte nieuws is dat je moet stoppen met je opleiding en het goede nieuws is dat je onze toetsenman wordt.’ Het eerste bleek niet nodig. Ik behaalde mijn Conservatoriumdiploma en leefde daarnaast mijn droom als toetsenist van een ambitieuze band. Op weg naar een hit.

De eerste deal was een ramp. We verlieten de Duitse studio, waar Frank Farian ooit tophits produceerde, na een half jaar met een CD die niet de onze leek. Dat we vervolgens bij PolyGram in Londen tekenden verhoogde de feestvreugde fors, maar bleek na twee singles en een prachtclip geen garantie voor succes. Het album bleef op de plank liggen en gedesillusioneerd viel Jeanny’s Wild Obsession uiteen. Maar ik voegde me bij de doorzetters.

Niet lang daarna tekende Moonflower bij Sony Nederland. ‘Angel’, de eerste single, belandde vlot in de Mega Top 50 en was wekenlang één van de meest gedraaide nummers op Radio 3. Het bracht ons veel goeds. Van live op de radio bij ‘Denk aan Henk’, een special op MTV, tot spelen in Paradiso. Goede recensies, leuke reacties, mooie tijd.

Meerdere singles, clips en een tweede CD volgden. Beter dan ooit, volgens ons. Maar een tweede hit bleef uit en mijn geld was op. Dat ik had meegemaakt waar ik als jochie van droomde maakte het wat makkelijker er een punt achter te zetten. Maar niet voor altijd.

Dus ben ik terug. Nu met Muziek voor Media. Platenmaatschappijen hebben plaatsgemaakt voor opdrachtgevers. Moderne media zullen voortaan mijn podium zijn. En met evenveel passie en ambitie als vroeger ben ik op weg naar een hit. Telkens weer.

Comments are closed.